dinsdag 5 juli 2011

Opgenomen

15 feb 2009, 15:23 uur
 
Het ging absoluut niet lekker de afgelopen week. De bestraling liep gelukkig woensdag ten einde, maar er was ook een eind gekomen aan de energie. De chemoweek was opzienbarend, Eugène had kleur, energie en vooral veel praatjes. Heerlijk om te zien! Maar dat mocht ook wel eens thuis, was mijn gedachte. Alsof de duvel er mee speelde; toen ik hem zaterdagochtend op mocht halen was er al heel veel minder fut. En thuis begon de ellende, 's avonds lukte het hem niet om te eten. Alles staat hem tegen, krijgt hij niet doorgeslikt. Vanaf vorige week zondag heeft Eugène alleen maar 3 glazen drinken gehad per dag en soms 's avonds wat heldere soep of vla. Wat vaak niet eens binnen bleef.

Vanmorgen heb ik hem, na een slapeloze nacht voor hem met veel pijn, voor het blok gezet: je moet je even melden in het ziekenhuis. En zoals ik gedacht had; hij moet blijven. Vandaag krijgt Eugène een sonde geplaatst, zodat er daadwerkelijk wat voedingstoffen binnen komen en hij aan kan sterken. Hij is erg afgevallen en enorm afgezwakt. Ik had al een bed geregeld, voor in de kamer, omdat het zitten amper gaat. Na een half uur zitten is de koek echt volledig op. Hoe lang Gene moet blijven weet ik niet. Dat zullen we moeten afwachten en ik weet ook niet op de volgende chemo (geplland dinsdag 24 februari) wel door zal gaan. Maar dat zien we allemaal wel. Zaak is dat hij aansterkt en tot rust komt........ net als Sil, Jutte en ik......

Eugène verblijft weer op de oncologie afdeling, kamer 60.

Ik hoop binnenkort vrolijker nieuws te kunnen melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten