dinsdag 5 juli 2011

Kleine alarmbelletjes?

13 apr 2010, 18:29 uur
 
Beste allemaal,

Even de laatste berichten over de gezondheid van Eugène.

Vanmorgen zijn we weer voor de 3 maandelijkse APK keuring van Eugène bij de oncoloog geweest. Helaas komen we er dit keer niet vanaf met alleen aanhoren en vriendelijk lachen. De afgelopen maanden zijn zwaar geweest voor ons gezin en vooral voor Eugène, zijn gezondheid is echt achteruit gegaan. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik had al wat in de gaten (slecht slapen, slecht eten, ingevallen gezicht, grauw uitzien, last van zijn darmen en ontlasting, etc.), maar hoopte dat het allemaal zou bijdraaien na 6 april (rechtbank ivm ontslag). Helaas is dit niet zo. En feitelijk is er na deze datum ook niets veranderd aan zijn situatie (niet zakelijk gezien, maar ook niet op het gebied van zijn gezondheid).

Aan de bloedwaarden en zijn gewicht zijn af te leiden dat er enige verandering is opgetreden en dit kan betekenen dat er opnieuw een ongenode gast is neergestreken. Hij heeft in ieder geval weer een lichte vorm van bloedarmoede erbij, waardoor hij erg moe is. Ik hoop dit met wat spinazie en kruidendrankjes (heeft mij geholpen na de bevallingen) op peil te krijgen. De komende 2 weken moet Eugène opnieuw een aantal onderzoeken ondergaan als gastroscopie (vrijdagmiddag) en een PET/CT scan (dinsdagochtend). Vervelend die onderzoeken, maar het geeft ons wel zekerheid. We hopen de 27e dan ook te horen van de oncoloog dat het allemaal stress is geweest. Die dag hopen we ook het vonnis van de rechter te ontvangen, dus het wordt een dag met 2 uitslagen. Kunnen we in ieder geval een hoofdstuk sluiten.

Er is dus absoluut nog geen reden tot paniek, maar ik heb de kaarsen al weer branden voor het geval dat...... Het is volgens Gene enorme onzin, maar het heeft ons vorig jaar geholpen en anders is het toch gewoon gezellig (en leuk voor een pyromaan als ik) ;-) . 2010 zou een goed jaar worden voor ons, dus ik neem aan dat vanaf mei de zon in ons leven komt en vooral blijft!

De eerste stralen zijn natuurlijk al binnengekomen toen ik mijn baan heb gekregen, dus we gaan er gewoon voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten